torsdag 26. juli 2012

Sanking...




Endelig er det sommer på ordentlig her hjemme! De siste dagene har varmen kommet og det går an å sitte ute på kveldene og nyte god gammeldags sommerferie. Dessverre har mannen vært litt tufs de siste dagene og minstemann skadet kneet, så jeg har vært litt "sykepleier", men nå er begge heldigvis på bedringens vei :)

Vi hadde en fin tur til varmere strøk i forrige uke og fikk gleden av å nyte deilig hytteliv her hjemme i helgen, begge deler sammen med gode venner <3

Vi sanker minner til livets minnebok....


Et stort velkommen til alle nye følgere! Så morsomt at dere finner veien hit til meg :) Takk for alle fine tilbakemeldinger, dere er snille!
<3

Og i dag ble det en fin skautur sammen med min gode venn (Fru Bær ;) hvor vi sanket både blåbær og kantareller....








Jeg ble inspirert av min gourmet(hytte)venn til å lete etter kantareller og jammen fant jeg noen både forrige dagen og i dag... (har vært litt redd for å plukke feil sopp, men skogens gull viser seg å være lett å kjenne igjen både på farge og rillene under hodet ;)

Oppskrift på soppbruschetta fikk jeg også av henne og det ble lunsjen vår i dag. Takk for tips!

Oppskrift:
Rist skiver av loff i ovnen. Gni de så inn med et hvitløksfedd. Soppen (i dette tilfellet brukte jeg kantarellene jeg hadde plukket pluss noen kjøpte aromasopp) stekes i litt smør, strø på salt og pepper. Den ferdig stekte soppen legges på de sprøstekte loffeskivene og på toppen legges tynne skiver av brie. Deretter inn i ovnen igjen med de ferdige skivene slik at osten smelter.

Som tilbehør brukte jeg litt ruccula og fikenmarmelade, men skivene kan også spises alene eller med annet ønskelig tilbehør.

Bon Appetit!



Nyt sommerdagene videre folkens!