søndag 1. november 2009

Vinter i anmarsj... og snart førjulstid..


Som den nostalgiker og juleelsker jeg er har jeg allerede begynt å tenke på førjulstiden. Har alltid vært tussete etter jul og alt som har med det å gjøre. I alle år har jeg prøvd å holde dette i sjakk og sagt til meg selv at jeg i alle fall må vente til 1. desember før jeg kan spille julemusikk og begynne innkjøp av pynt og stasj. Men, i den travle tiden vi lever i går jo de skarve 3 ukene i desember så usigelig fort! Svosj, så er det jul liksom.. Så nå har jeg funnet ut at jeg med god samvittighet kan tillate meg, i alle fall å begynne å tenke i de baner, allerede nå i november. Butikkene gjør det jo så visst, men det blir liksom litt mye styr. Det jeg har behov for er å kunne begynne i det små i vårt eget hus med litt ting som minner meg om jul. Det kan være en spesiell duft, klementiner og røkelse, masse tente lys, kongler og enkelte sanger som minner meg om jul. Cd'en Wintersong med Sarah Mclachlan setter meg i stemning...