onsdag 2. januar 2013

Nye muligheter




Så har vi lagt jul og nyttår bak oss og hverdagen er her igjen. Alt har gått etter planen, alle har stort sett vært friske og selv om programmet har vært litt mer hektisk enn man kunne ønske seg, har vi også kunnet sove lenge og sløve litt mellom aktivitetene. Vi har hatt mange hyggelige stunder sammen med familie og venner, gutta våre har spilt romjulscup i noen dager og høytiden ble avsluttet hos gode venner med en nyttårskveld i kjent gourmetstil!

 Julen er på ingen måte ryddet ut ennå, men i løpet av uken og helgen som kommer vil den forsvinne litt etter litt... Eh, eller jeg kjenner jo meg selv så godt at jeg vet at når jeg først begynner så... Ja, da forsvinner gjerne alt i en sveip :) Men, jeg synes det er hyggelig å beholde juletreet noen dager til, og vi er jo vokst opp med den tradisjonen at julen varer til 20. dag jul, selv om den nok ikke har blitt praktisert fullt ut de siste årene... Så vi får se... ;)

Her på bloggen fikk jeg lyst til å rydde bort julen og få frem lyset og våren, så jeg lette litt i bildearkivet. Noen av bildene har jeg vist før, men ikke alle. Det er så deilig å se lyset flomme inn gjennom vinduene, og nå har jo solen snudd og vi går mot lysere tider...






Forsetter har man jo alltids på denne tiden av året... Etter et par relativt usunne uker, frister det å gjøre noen grep... Som for eksempel å spise sunnere og trene mer... Ja, det er jo så enkelt så! ;)




Bruke kokebøkene litt mer aktivt kanskje, finne inspirasjon til nye retter... ;)






Holde litt mer orden i huset underveis og ikke la det skli for mye ut.... ;)




Velkommen til ny følger og takk for alle gode ord!

'Nytt år. Nye muligheter.
Gå oppreist videre.
Det er et privilegium å begynne forfra...'


 Enkelte av disse høytidsdagene er følelsesladde og jeg kjenner alltid på et slags vemod når de er over, men samtidig skal det bli godt å komme i gang med hverdagslivet igjen. Se nye muligheter... Kjenne på ny livsglede... Oppstarten på dette året blir litt anderledes enn den pleier... I høst tok jeg nemlig valget om å gjøre en forandring yrkesmessig. Jeg sa opp min gode jobb som jeg har hatt i snart 14 år, og begynner i ny spennende jobb 1. februar. Det er litt med "skrekkblandet fryd".. he he... men mest fryd egentlig :) Tiden var inne for meg å gjøre et bytte og jeg ser frem til å kjenne på litt ny giv, samtidig som det er med litt vemod jeg forlater det jeg har. Januar blir en måned hvor jeg skal avslutte et kapittel, ta farvel med gode kolleger og omstille meg mentalt. Ny jobb tilfører mye nytt i livet og noen ganger trenger vi å utfordre oss selv litt og tørre å satse... Det gleder jeg meg til!

 
'Grip hver ny sjanse
og vri mest mulig ut av den!'


 Hvilken retning går du i 2013?