lørdag 22. januar 2011

God helg!




Så er det jammen helg igjen! Før vi vet ordet av det er januar 2011 historie... Dagene blir lysere litt om litt... Her har vi hatt kalde, men fine dager med solskinn og klarvær i det siste. Selv om jeg har litt rolige dager for tiden, synes jeg dagene går ganske fort... Jeg går litt for halv maskin og prøver å samle energi til å  komme tilbake for fullt! ;) I dag har yngstemann gått skiskytterrenn og vi har fått vår dose med frisk luft. Det var i grunnen veldig godt og sosialt er det også ;)

Kjære godinger, å komme inn på bloggen å lese alle herlige hilsner fra dere er helt vidunderlig, tusen takk! Jeg kjenner at det gjør godt og at jeg blir glad ;) 

Jeg er også så heldig å ha en god familie og gode venner rundt meg og jeg er imponert over den omtanken og varmen jeg er omgitt av. Jeg er rett og slett heldig! Stadig tikker det inn koselige meldinger med gode ord, hjertelig takk for det! Jeg var på koselig jentekveld denne uken og i går var en god venninne innom på en kaffekopp, så koselig med en prat rundt kjøkkenbordet. Denne nydelige hjertekransen med orkidèen hadde hun med til meg, synes den var så vakker. Orkidèene står jo lenge, men når den er ferdig kan jeg putte i en annen blomst, eller bare ha den som den er. Hjertet er kjempefint i seg selv! 

I går ettermiddag en kaffekopp med mamma, pappa og svigermor og endelig freddaskos for familien med nachos og gullrekka ;) Avsluttet kvelden i går med serien "Elskerinner" på NRK. Britisk drama på sitt beste og akkurat slik jeg liker. I morgen er det siste del av Downton Abbey, også det helt etter min smak ;)


Hold fast på dine drømmer!
Behold et lite hemmelig sted i hjertet ditt
der drømmer kan bo, vokse og gro.

L. Driscoll


En bokanbefaling fra meg:

Saras Nøkkel
Tatiana de Rosnay

En innsiktsfull fortelling om ansvar og samvittighet, om sorg og kjærlighet. Boken er tragisk og trist og du kommer garantert til å felle noen tårer, men samtidig er den vakker og gripende. Jeg liker måten forfatteren fletter sammen historie og nåtid, og du får lyst til å bedre kjent med både Frankrikes Paris og lille Lucca i Italia. Historien får en til å kjenne glede over hvor godt vi faktisk har det og vrede over så mye vondt som andre må oppleve.
Jeg kommer til å huske denne boken lenge!

Til Lucca i Italia har forresten jentegjengen snakket om å reise neste år.. Jippi, hvis det blir noe av ;) Vi var nær ved å bestille tur dit i fjor, men Frankrike trakk det lengste strået.. Noen som har vært i Lucca?


Nyt helgen videre folkens!


Klemmer fra Gry