lørdag 17. september 2011

En fin dag!


Fredagen ble fin. Et utrolig vakkert høstvær! Kaldt på morgenen, men litt utpå dagen var det deilig å nyte lunsjen ute på terrassen. Kjenne sola varme...


Oliventreet er friskt og fint. Enn så lenge..? Er spent på om dette overlever vinteren...
(I går kveld turte jeg ikke annet enn å ta inn både oliventrærne og pelargoniene, det var stjerneklart og kaldt...Nå ser det i følge eldstemann litt ut som Plantasjen i stua her.. hi hi...)


Deilig kaffe. Laget på min Dolce Gusto... ;)


I går ettermiddag tok min kjære og jeg en liten mc tur. Ettermiddagssola varmet, men det ble raskt kjølig når vi kom inn i skyggepartier. Vi var innom kirkegården hvor min bror ligger. En fin gravstøtte har kommet på plass og vi fikk plantet litt lyng og tent et lys. Rart og trist å 'besøke' han der, men samtidig godt å være "nær".. Det setter ting litt i perspektiv... Man setter ekstra pris på å komme inn i varmen igjen, ta en god varm dusj og nyte fredagskvelden med biff & rødvin... Tenne masse lys og se gullrekka på nrk... (Herlig at den er tilbake ;) Samtidig som man sender varme tanker til de som ikke lenger kan nyte slikt som vi tar som en selvfølge i hverdagen... Det blir litt merkelig  og absurd på en måte..


Nå har jeg nytt en rolig morgenstund med te og kaffe. Huset er stille, de andre sover ennå... Bare radioen står svakt på her jeg sitter på kjøkkenet. En hyggelig melding fra en god venn tikker inn... Gjør meg GLAD <3
Tåka ligger tykk og det er kjølig ute, men håper den letter snart og at sola titter frem og varmer oss... I kveld er vi bedt bort til gode venner, gleder oss! Yngstemann er på konfirmantleir i helgen, tipper han storkoser seg ;) Eldstemann skal spille fotballkamp både i dag og i morgen. Flott at de er i aktivitet disse unge. Nå må bare mor se å komme i gang med litt trening snart også..;)


En fin lørdag til alle som titter innom!