lørdag 3. desember 2011

Vårstemning i desember...



I går hadde et lite frostlag lagt seg på bakken og det minnet faktisk litt om vinter. Hovedstaden var så vakkert julepyntet at man nesten kunne kjenne antydning til julestemning...
Det ble en kjempekoselig dag sammen med herlige, sprudlende og morsomme jenter som prioriterte å bruke dagen på å sitte på koselige kafèer, drikke hvitvin og skravle. Litt shopping ble det, men mest masse latter og mye kos <3

Vi spiste deilig tapas på Delicatessen på Grünerløkka. Her har vi vært flere ganger og stedet er verdt et besøk hvis du er glad i tapas ;) 


Takk for hyggelige tilbakemeldinger på kakebaksten i det forrige innlegget. Det kan kanskje høres ut som om jeg er en superhusmor som baker og vasker og ordner til jul...? Sånn er det nok dessverre ikke, jeg er redd det blir med denne baksten i år (kanskje bortsett fra litt marsipanrulling og litt julegodt). Men det er ett slag jeg må lage til jul og det er Sarah Bernard. Makronene var et innfall, og det var morsomt å forsøke oppskriften. Gode ble de, om jeg selv kan si det. Og husvasken den blåser jeg i! Tar'n til våren...;)

Velkommen til ny følger; Siv Janne Hyggelig at du vil følge meg ;)

Trollhasselen som jeg har hatt i mange år nå pleier å få litt pynt til høytidene. Når det nærmer seg jul får vi se hva som henges på i år. Vanligvis har jeg til jul hengt på litt engler, hjerter og glass. Har du noen kreative forslag til hva som kan henges på? Tror det blir enkel pynting i år med bare noen få ting, hasselen er fin i seg selv.

I dag er det vårstemning ute. Det minner faktisk mer om påske enn om førjulstid... Vi våknet til et forrykende vær med blest og regn, men på formiddagen dukket solen frem og det stilnet. Hmm... Ikke slik det skal være i desember. Håper at uværet nå roer seg og at kulda setter inn ;)
I kveld skal vi i pinnekjøttlag. Det blir garantert en hyggelig kveld!

God helg!