tirsdag 23. februar 2010

Bytte speilglass eller ikke?


Vi har et gammelt speil som vi har arvet fra mannens familie. Jeg vet ikke hvilket årstall det er fra, men det er nok noen år..


Det ble funnet innerst i et kott i min svigermors hus da vi hjalp henne å tømme huset for salg. Det var like før det led containerdøden, men heldigvis konfererte min mann med meg først... Jeg syntes det var vakkert og ville selvfølgelig gjerne overta det! Selve speilglasset er blitt veldig irret, noe som gjør at man nesten ikke kan speile seg i det. Rammen er like helg og fin. Slik har det hengt hos oss en stund nå og jeg lurer stadig på om vi burde bytte ut speilglasset.. MEN, er redd sjarmen forsvinner noe da, så evt måtte vi prøve å få tak i et glass som er litt mindre irret enn dette (altså ikke helt "perfekt"..) og som passer i størrelsen. Går ut ifra at det ikke er så lett å få tak i og er redd rammen ikke tåler skiftet og at vi kanskje kommer til å angre...

Noen som har erfaring med dette og hva synes DU at vi burde gjøre?
Takknemmlig for innspill.. ;-)