torsdag 3. juni 2010

Hagegleder ♥♥♥

Hagelivet blomster og vi nyter JUNI ♥


Endelig kom de varme sommerkveldene og det er godt å spenne av seg skoene og rusle rundt i hagen.. beundre knoppene som springer ut til de vakreste velduftenede blomster... En ser forandring fra dag til dag i disse tidlige junidagene og jeg synes at naturen er på sitt vakreste akkurat nå! Så grønt og frodig, det spirer og gror overalt og idet du passerer en syrin eller en heggbusk kjenner du den herlige duften i neseborene...
Jeg kan nesten ikke tenke meg noe bedre jeg *smil*


Vi har ingen stor og flott hage og jeg er så absolutt inget stor gartner, og noen ganger lurer jeg på om jeg har grønne fingre i det hele tatt, men jeg har begynt i det små og planter litt og litt hvert år. Jeg liker det enkle og ting som ikke krever for mye stell...
Jeg er heller ingen erfarer fruktdyrker, men jeg plantet et par epletrær for et par år siden. Dette er et "Familietre" som har tre forskjellige sorter på samme tre. Ingen tegn til frukt så langt, men det trenger vel litt tid før det begynner å gi avkastning kanskje.. ?

Det blomstrer i alle fall - HURRA!


Syrinene er takknemlige buskevekster....
Vi har en lilla og to hvite ♥♥♥

Det er første gang jeg har en Georgine. Den må vel kunne plantes ut i løpet av sommeren..?Denne fikk jeg av min svigermor og jeg synes den er så vakker ♥♥♥


Stemorene trives enn så lenge...

Og perleblomstene står så ranke og flotte i kveldssolen...♥♥♥

Litt urteplanter må til, en god følelse å hente krydderurter fra egen hage og bruke i matlagingen...


Dette var et lite glimt av vår flora.. Vil du vise meg DIN hage?

Ønsker alle en fantastisk nydelig torsdag, nyt følelsen av sol og varme og snart helg...*SMIL*


Klem fra Gry ♥♥♥