tirsdag 9. mars 2010

♥ Ride, ride ranke... ♥

Hjerteranke (Ceropegia woodii har jeg funnet ut at den egentlig heter.. stemmer det tro?) er blant mine absolutte favoritter blant inneplantene. Har flere slike som har holdt seg i årevis. De vokser og vokser og lever nærmest på selvstell, en vannskvett iblant og litt lys så er mye gjort. Jeg må faktisk stusse de med saksen en gang i blant fordi de blir så lange at de henger utover gulvet..  Det hender at jeg klipper av noen ranker og bruker til bordpynt. De er utrolig dekorative på en hvit duk og holder seg faktisk lenge uten vann. Har hatt slike liggende på bordet i en uke uten at de har tørket inn. Kom over denne hjerteranken i den søte rosepotten nå til helgen og da var jeg solgt.. *smiil*.. Et viktig kriterie for en plante som vil overleve hos meg er at de trenger lite vann... Burde tatt bilde av hortensiaen min.. Etter å ha blitt forsømt x antall ganger er den nå i ferd med å gi opp kampen kan du si...




Ikke sant de er yndige og fine?

Ha en fin dag ♥