torsdag 2. september 2010

Klar for Cognac!



Nå er vi straks reiseklare.. Juhu!! Det er meldt 25 grader dit vi skal, så sandalene må med...


Vi er nok ikke de største cognackjennerne noen av oss, men siden vi drar til cognacens mekka skal vi nok smake oss litt frem... hi hi.. Skal nok ikke se bort ifra at det blir både cognac og vinsmaking på turen ..  I det hele tatt en stor gastronomisk helg håper jeg at det blir *smil* 
Litt shopping blir det garantert og jeg håper å få tid til å lete etter noen franske interiørskatter også.
Denne gamle vinballongen har vi arvet etter min manns familie og vinkassen fikk jeg i gave av mannen for noen år siden. Ikke at jeg har prøvd ballongen, tror nok det er like greit å la andre ta seg av vinlagingen..
Så da kan denne bare få stå til pynt!

Jeg synes alltid det er så hyggelig å kjøpe med meg litt småtteri hjem. Det kan være spiselige godsaker som te, kaffe, sjokolade, rødvinsgele, oster, krydderier eller vin.  Og selvfølgelig gjerne pynteting også som en kan ha som minne om steder en har besøkt.

Denne 'narren' kjøpte jeg i Budapest for noen år siden. Jeg likte den godt den gangen og gjør det fortsatt...
  
Hva skal DU gjøre i helgen?
Uansett hva du måtte ha av planer ønsker jeg deg en riktig god helg, kos deg og nyt høsten, det kan virke som om den har meldt sin ankomst..

 Hva med å nyte en kopp varm sjokolade? Det gir garantert lykke for både liten og stor!
 
Klem fra Gry ♥♥♥