søndag 31. januar 2010

Alle de dager som kom og gikk...

Skal si at tiden flyr.. Det virker som om vi nettopp feiret nyttårsaften og i dag er det jammen allerede siste dagen av januar 2010. Tidligere år har jeg ofte vært litt negativt innstilt til denne måneden som så kald, mørk og hutrete skyver minnene om jula lenger og lenger unna... Men i år synes jeg denne måneden har vært fin. Det er mulig at det har sammenheng med at jeg nå har kommet meg mer i form igjen og at ting dermed ser litt lysere ut...hm.. Ikke vet jeg, men uansett, disse januardagene har bare flydd av sted. Jeg synes at ukene nesten bare består av mandager og fredager... Selv om jeg i det senere har vært litt mer bevisst dette med å nyte nuet og være tilstede der jeg er. Tror at dette også har gjort sitt til at den siste tiden har vært god. Nå har vi jo en perfekt vinter vil jeg si, akkurat slik den skal være. Mye snø og kaldt vær, slik vi husker fra "gamledager"... Jeg synes det er fint! Nå skal det jo også sies at vi vel lever i den mest hektiske delen av livet vårt med unger som er veldig aktive innen idrett og vi er engasjert på flere hold med dette. I tillegg har vi et sosialt liv i en god omgangskrets, jobb og familie. Det er knapt en ukedag eller helg hvor ikke planene er lagt... Selv om det er hektisk gir det jo utrolig mye tilbake! I dag har yngstemann gått skiskytterrenn, han var flink og kom på 10. plass av i alt 30 i hans klasse. Eldstemann har spilt fotballcup i helga. Han ble toppscorer på laget sitt og var godt fornøyd med det. Vel hjemme i dag ble det en gåtur på meg og det var så vakkert med litt snø i lufta og sola som forsøkte å trenge gjennom skylaget. I morgen er det 1. februar og starten på en ny uke og måned. Jeg skal forsøke å ha i bakhodet at hver dag er unik og fortjener å bli satt pris på, sette av noen minutter til refleksjon og tilstedeværelse og virkelig kjenne at en lever. Det er alltid noe å glede seg over. Ha en fin ny uke!
Hvite hjerter, beige, hvite og rosa kubbelys og rosa telysholder. Alt fra Åhlens.