søndag 3. januar 2010

Noe å glede seg til...

Så er juleferien straks over for denne gang. Jeg har hatt lang fri, min mann har dessverre ikke hatt fullt så lang fri, men dagene har uansett gått veldig fort. Selv om man kan føle at man kanskje ikke har fått gjort alt det man hadde planer om i forkant, og alt ikke har blitt akkurat slik man drømte om, må jeg si at det har vært mange fine dager. Vi har kost oss med mye god mat og vin, tid med familie og venner, tv-tid og lesetid. Både mannen min og jeg er glad i å lese bøker og tror alltid at denne julen skal vi rekke å lese masse, men så blir det som oftest ikke slik.. Døgnet har tross alt et begrenset antall timer og det er så mye en skal rekke.. Siden det har vært så kaldt har vi holdt oss mest innendørs, men det har da blitt noen gåturer. Også sammen med gode venner og det er så trivelig når vi får det til å passe med kombinert gå- og skravleturerer. I går kveld var vi tre familier samlet i koselig lag og vi har nå bestilt årets sommerferie for 6 store og 6 små. Det ble Hellas denne gangen, nærmere bestemt Rhodos, med avreise i juli. Selv om en skal leve i nuet er det uansett deilig å ha noe å glede seg til..

Nå får vi gyve løs på hverdagen igjen og prøve å ha i minnet at vi ikke skal stresse, men å være mer tilstede der vi er. Det blir på en måte greit å komme i den vanlige tralten igjen. Selv om vi nok vil trenge noen dager til å komme i normal døgnrytme, den har blitt litt snudd i løpet av disse juledagene...