lørdag 24. april 2010

Ah, hvilken morgenstund....

...solen er rød og rund.
Nina er gået i bad.
Og jeg spiser ostemad.
Livet er ikke det værste man har
og om lidt er kaffen klar.

Blomsterne blomstrer op.
Der går en edderkop.
Fuglene flyver i flok
når de er mange nok.
Lykken er ikke det værste man har
og om lidt er kaffen klar.
Fra Svantes lykkelige dag..

Startet dagen med en joggetur.. leeenge siden sist... Strålende solskinn, fuglekvitter, to rådyr på et jorde... Hvilken HERLIG måte å starte dagen på! Hvorfor gjør jeg ikke dette oftere...?! Det skal jeg gjøre noe med! Så en dusj, frokost og nypresset kaffe.... Duften sprer seg i rommet...Mmmm..
Tok meg en runde i hagen med kameraet, nå har det begynt å spire og gro rundt omkring og snøen er så og si borte..

Det gamle syrintreet som er så tørt og morkent at en ikke skulle tro at det overlever en eneste sesong til skyter knopper som bare det og gir oss mørke lilla nydelige velduftene blomster om en stund.. Og her har den gamle Peonen begynt å skyte, den er nok 20-25 år nå og jeg er like imponert hvert år over de nydelige blomstene. Elsker disse gammeldagse blomsterslagene og ikke minst duften av dem!
Er fornøyd med denne lille uteplassen som vi fikk laget for et par år siden og pappa har laget den solide trappen. Her har jeg plantet diverse urteplanter som mynte, kruspersille, basillikum, timian og rosmarin OG et par lavendel. Er veldig spent på om de kommer igjen...
 

Det har vært en travel, men bra uke selv om den ikke startet så bra med en forkjølelse som hang igjen fra helgen, men formen har gått seg veldig greit til. Spennende og utfordrende møter på jobben, foreldremøte, handletur med en god venninne og koselig jentekveld på torsdag..
Vi hadde en fin dag på Sandvika storsenter på torsdag. Av en eller annen grunn flyyyr timene avsted... Har nok noe med det gode selskapet å gjøre og så må en jo kose seg litt også, så det ble et par cafèbesøk. Vi prøvde "ørten" tunikaer hver, men endte ikke opp med det helt store innkjøpet. Likevel, jeg er fornøyd med "fangsten"..
På Sandvika senteret har de en aldeles NYDELIG såpebutikk! Her kan jeg gå berserk... Kjøpte denne deilige håndkremen med lavendelduft...

Så vil jeg si TUSEN TAKK for alle utrolig hyggelige og varmende ord fra dere kjære bloggvenner! Jeg blir bare så GLAD av alle de positive og oppløftende ordene, dere løfter dagen og gir meg lyst til å møte verden med et SMIL!

Velkommen til nye følgere, gleder meg til å bli bedre kjent med dere!!

Jeg har ikke rukket å være så mye rundt denne uken, men jeg skal ta meg en god runde i løpet av helgen, finner så mye inspirasjon og livsglede hos dere alle ♥

Nå står Hus & Hage for tur....

Ønsker alle en strålende helg!!

Varme klemmer fra Gry ♥