søndag 23. mai 2010

En fin helg ♥♥♥




Dette har vært en helg i nytelsens og matens tegn... Helgen startet med deilig vær på fredag, en søt blomst fra gode venner og koselig overnattingsbesøk hos en god venninne fra fredag til lørdag. Resten av helgen har det blitt hjemmekos med familien! Gode venner var innom på en øl på lørdag og i ettermiddag var mamma og svigermor her på kaffe. Vi har nytt gode lunsjer og middager utendørs i deilig vær. Jeg lar bildene tale for seg.. *smiiil*...


Reker på menyen pinseaften..



Vintips!


En god vin til hundrelappen som jeg stadig vender tilbake til..


Lekte litt gourmet i kveld..


Grillet lammefilet med kryddersmør, tomatsalat og potetsalat

Oppskrift tomatsalat:
Tomater, rødløk og frisk basilikum skjæres i små biter, blandes med olivenolje, salt og pepper.

Oppskrift potetsalat:

Små Amandinepoteter kokes i 15 minutter, asparges kokes i 2-3 minutter. Blandes med cherrytomater, rødløk, ruccula, olivenolje, salt, pepper og fetaost. Pynt med frisk basilikum.


Det har blitt et par gode lunsjer også...


Godt brød, brie, skinke, ruccula, jordbær og hvitvin gjør susen... Enkelt og godt!



Det har så vidt begynt å spire i pelargoniene fra i fjor..


Hmm.. Slettes ikke værst, kjenner meg nesten litt stolt! Det er bare den ene som har våknet til liv foreløpig, har ikke så store forventninger til de andre dessverre...*ler*..


En runde i hagen viser at det spirer og gror, løkene jeg planet i fjor kommer opp og gir fine perleblomster og påskeliljer (litt sent, men søte er de.... ;)


En kan se forandring fra dag til dag... Utrolig morsomt!



En god gåtur i skogen har det også blitt i dag og det har jeg planer om å få til i morgen også, det gjør godt for både kropp og sjel...



Tusen takk for alle koselige hilsner, dere gir meg inspirasjon til å fortsette bloggingen!
Årstiden vi nå er inne i gir mindre innetid og dermed mindre tid foran pc'en og det er i grunnen helt greit, har ingenting imot å tilbringe flest mulig av døgnets timer utendørs fremover *smil*.. Dette gjør nok at det blir noe mindre tid til blogging, men det er så hyggelig å ta runden hos dere at det må jeg ta meg tid til iblant, ikke minst for å hente inspirasjon og lyst til å starte nye projekter, det er dere som gir meg det i bøtter og spann! Og kanskje forhåpentligvis også komme med noen inspirerende innlegg selv... hmm.. det var det da..ikke alltid like lett..*ler*


Ønsker alle en fin 2. pinsedag og en god ny uke! Selv om det her på østlandet er meldt dårligere vær i dagene som kommer har jeg planer om å nyte fridagen, det håper jeg dere også vil gjøre



Klem fra Gry