mandag 16. august 2010


 For et flott vær det ble i helgen! Ideelt for sommerfest og uteliv...


Terrasse og uteplass fikk en omgang med vask og det var hyggelig både å stelle med blomster, luke i bed, pynte opp og gjøre i stand til fest på lørdag...


 Langbord ble dekket, rosèvinen avkjølt før servering og reker med tilbehør gjort klart...
  



Kveld ble til natt og natt ble til dag... Sommerens første "døgning"... I går rydde, pusle, sove og tid for ettertanke...
 ♥
Vi var så heldig å få dette fine serviset i glass... fat, tallerkner og lysestaker fra Sia. Det var kjempestas, for det har jeg nemlig ønsket meg leeeenge..Tusen takk!
  


Som bordpynt brukte jeg to enkle lilla Hortensiablomster (avskårne) som jeg satte i hver sin lave glassvase sammen med noen hjerteranker (klippet av plantene mine)..

 

Her er et vintips.. på en mandag riktignok.. hi hi.. men kanskje du får lyst til å prøve den til helgen? Vi har ikke drukket så veldig mange forskjellige rosèviner, men jeg synes de lett blir litt "beske" på smak i forhold til hvitvin..som jeg er veeldig glad i..*smil* Denne rosèvinen derimot er veldig god, både frisk og fyldig. Anbefales!

Zaccagnini Cerasuolo Montepulciano d'Abruzzo 2009
Rødlig farge. Duft av bær. Balanse mellom frukt og syre. Preg av bær i ettersmak, tørr
Kr 125,-

Rødvinen med samme etikett og navn er også god, og ikke minst hyggelig å gi bort i vertinnegave siden den er så fint pyntet med en kvist.


Velkommen til følger nummer 50! Så festlig at dere finner veien hit til meg og har lyst til å komme tilbake! Det gleder meg stort ♥

Tusen takk igjen for alle hyggelige spor dere legger igjen, det er virkelig drivkraft til å fortsette å blogge. Jeg må innrømme at jeg iblant vurderer for og imot om jeg skal fortsette med bloggingen... Det tar en del tid, det svinger litt etter humøret og en kan kjenne litt på den at en ikke alltid har så mye spennende å komme med.. Likevel tenker jeg at hvis jeg kan gi bittelitt inspirasjon og glede.. så... Jeg får i alle fall masse inspirasjon og glede av å lese andres blogger. Det gir mye tilbake og jeg synes at jeg begynner å bli ganske godt kjent med mange av dere også, en trenger ikke å vite fullt navn og status for å bli det nei.. hi hi.. Føler at mange av oss interiørbloggere har mye til felles ja ♥ Det er også veldig hyggelig at venner som ikke har egen blogg gir meg koselige tilbakemeldinger på bloggingen, det setter jeg pris på ♥

I tillegg får en utløp for både kreativitet og interiørglede. Litt dårlig samvittighet har jeg når jeg ikke rekker å følge med på alle innlegg og få lagt igjen hilsner, men sånn er det jo med mange ting her i livet... Vi gjør vel alle så godt vi kan og en kan faktisk ikke rekke alt bestandig *smil* Men som sagt veldig hyggelig når en kan sette seg ned og suge til seg inspirasjonen og gleden, og legge igjen en hyggelig hilsen til den som inspirerer ♥

 'Gode tanker, de er som korn som spirer og avler nytt korn'
Gabriel Scott

Ønsker deg en fin uke!

Klem Gry