søndag 1. august 2010

Sensommer... Allerede?




Vi skriver 1. august i dag... Jeg sitter her og funderer litt.. I bakgrunnen synger Carolina Wallin Pèrez "Utan dina andetag" En fantastik nydelig sang som jeg ble tipset om av Malivasverden Vi er begge fan av Kent, noe Carolina også tydeligvis er.. Klikk og hør! Jeg tror jammen jeg må kjøpe plata... *smil*..



Tenk, nå er allerede to av sommermånedene forbi! Stopp stopp stopp!!! Hvor ble det av juni og juli? Hmm... Har forsøkt å være veldig bevist på dette med å være tilstede i nuet og nyte hver en dag, men likevel... Dagene bare flyyyyr avsted...



Vi får satse på at august måned blir fin, at den føles lang og at værgudene forbarmer seg over oss slik at vi får mange flere fine dager og utekvelder. Jeg hører de sier på radioen at dette har vært en sommer over gjennomsnittet temperaturmessig, men det stabile fine sommerværet som vi husker fra barndommen, hvor en bare visste at det ble like fint vær i morgen som i dag, har kanskje uteblitt?.. Var det virkelig sånn da vi var små eller er det slik at solskinnet har kastet sin glans over oppveksten, slik at vi har glemt regnværsdagene ..? Ikke godt å si, men vi som har hatt en uke med knallvær og skyfri himmel i Hellas, skal uansett ikke klage og jeg tenker stadig på at en må slutte å henge seg opp i været, vi som har det så utrolig godt! Det er viktigere ting her i verden enn været, ikke sant?!
I dag sto vi grytidlig opp for å reise til Norwaycup. Det gikk strålende og gutta vant! Vi bor såpass nære at vi reiser frem og tilbake og da vi kom hjem utpå dagen i dag var vi helt skutt alle mann, så det ble en liten dubb på oss.. Det var deilig!
I ettermiddag har jeg puslet litt med blomster og uteplass, vi har en liten krok på trappen hvor det er godt i kveldssola..




Har begynt å lese boken Shantaram av Gregory David Roberts. Noe sier meg at dette er en bra bok!




Før vi reiste på ferie klippet jeg ned lavendelurten min mens blomstene ennå var fine. De har jeg nå hengt til tørking...





Kom på at jeg glemte å vise i det forrige innlegget mitt at gutta våre dykket i Middelhavet.. En kul opplevelse og de var kjempefornøyde etterpå!




Jeg har også vært så heldig å få denne awarden fra herlige og kreative Mimmi-Leone
Tusen hjertelig takk Mimmi-Leone! Med awarden følger en oppfordring om å si 7 ting og vise et bilde av seg selv og så sende den videre til andre bloggere. Det er ikke så lenge siden jeg fikk den samme awarden fra Therese med bloggen Min hverdag på landet og da gjorde jeg nettopp det. Jeg kommer ikke på noe mer interessant å si om meg selv nå i farta, så da får de "sannhetene" stå og jeg sender den herved videre til alle dere flotte bloggdamer som jeg har blitt kjent med. Dere fortjener den alle sammen ♥

Nyt sensommeren!