fredag 19. november 2010

♥♥♥



Jeg har så smått begynt å pusle med julekort og annen pynt. Har planer om å lage noen julekort selv i år. Vi får nå se hvor langt tiden strekker til... Uansett er det hyggelig å sette seg ned med slike pusler, kjenne på roen og gleden ved å lage noe...

Ute er det hvitt og vakkert, det er rett og slett umulig å ikke få julestemning nå altså! :)
Noen hester på et jorde...


Snødekte trær...



I går koste jeg meg med å dekke bord og lage mat til venninnegjengen. Gikk en liten tur i vinterlandskapet og plukket med meg noen grankvister. Det gir en fin effekt på bordet og sammen med noen kongler og lys, så er man der. Enkelt og fint synes jeg!





Fant en oppskrift på hjemmelaget gløgg på Mat og drikke Satte inn alle kluter på at jentene skulle få julestemning.. hi hi.. gløgg, røkelse, julemusikk og masse tente lys...



Fransk løksuppe, vin og foccacia tror jeg også falt i smak. Oppskrift på løksuppen finner du også på Mat og drikke  Denne vinen kan anbefales! Den er italiensk og koster 129 kroner.

Jeg lagde en glutenfri foccacia, oppskrift finner du hos Det lille huset Min ble ikke helt vellykket (litt flat og hard), så i tillegg laget jeg en vanlig foccacia til gjestene, den ble bedre. Oppskrift finner du på Matprat Litt utfordring å lage glutenfritt, ikke alltid jeg får det til like bra i alle fall, men det er nok en treningssak.


Til dessert serverte jeg pannacotta med bringebærsaus. Oppskrift finner du på Matprat Enkelt å lage og veldig godt!


Kjøpte denne lille lysslyngen på Nille. Puttet den opp i en rottingkurv og synes den gir et koselig lys i rommet... Billig og effektfullt!


Velkommen til ny følger! Så hyggelig at du fant veien hit og har lyst til å komme tilbake. Og takk for alle koselige ord dere legger igjen, dere inspirerer meg!

Freddan igjen... Ute er det noen minusgrader og det snør lett. En rolig helg ligger foran oss uten de store planene. Akkurat nå er det helt greit.

Ønsker deg en deilig helg, enten du har store eller små planer. Kos deg!

Klem fra Gry