søndag 28. november 2010

Hjemmelagde julekort ♥


De siste dagene har jeg kost meg med å lage julekort. Det meste av det jeg har brukt har jeg kjøpt på Panduro; kremfargede designark, ark med juleevangeliet, ark med nostalgiske bilder av nisser, barn og engler. Alt klipper du opp selv. I tillegg har jeg brukt lakksegl, små stempler og en stempelpute i grått, grov hyssing/hamp, grå velurbånd, bånd med God Jul tekst og små hjerter til å stikke gjennom kortene.


Inne i kortene har jeg limt inn et bilde av guttene våre og en julehilsen fra oss, begge deler skrevet ut på hvitt papir som er litt tykkere enn vanlige papirark. De har fått en omgang med en kantsaks eller hva det heter, slik at kantene blir litt ujevne.
Til slutt la jeg den grove hyssingen langs 'ryggen' på kortene, knøt og laget en sløyfe inne i kortet hvor jeg bandt en kvist av edelgran.
  

En koselig syssel og så er det hyggelig å gi bort noe en har laget selv.

I dag har det virkelig lavet ned her, skikkelig snøstorm faktisk! Mannen og jeg gikk en tur i ettermiddag og det ble en stri tur... Vi vasset i snø til knærne og snøen pisket oss i ansiktet. Og det snør fortsatt like mye, så nå blir verden virkelig pakket inn i vatt... JULESTEMNING!



Det er aldeles HERLIG med all den JULEFRYDEN jeg finner rundt omkring her i blogglandia! Å blogge er jo rett og slett PERFEKT for alle julenostalgikere, her kan man virkelig FRÅTSE i ADVENT & JUL!  LOVE IT ;))

♥ Ha en super ny uke kjære venner, nyt ADVENTSKOSEN!
Klem fra Gry