lørdag 5. mars 2011

Grunn til å feire!


Gratulerer til de norske jentene som gjorde det så bra i dag! Og til alle utøverne under dette VM'et, vi kan være stolte av å være norske om dagen! ;) Det må jo ha vært et eventyr for både utøvere og arrangører, og en utrolig opplevelse å være publikum!!

Gratulerer også til yngstegutten vår som fylte fjorten på torsdag den 3. mars! Vi feiret dagen med en tur til Sverige sammen med gode venner. Fjorttisen var veldig fornøyd med å kunne shoppe litt ekstra godis siden han hadde bursdag ;) Litt ble det jo på mor også, klarer ikke å motstå sjokolade og marsian... ;))


Vi var på skikkelig gourmetaften i går kveld! Vinsmaking med nydelig fire-retters meny i koselig vennelag. Tema denne gangen var viner fra Piemonte i Italia. Vertinnen hadde brukt matoppskrifter fra boken til Klaus Hagerup - Lykke i Piemonte og verten hadde ordnet viner fra distriktet. Det ble en smaksopplevelse av de sjeldne!
Vi lærte en del om vinene fra distriktet og at supervinene Barolo og Barbaresco alltid er laget på druen Nebbiolo. Kjekt å vite ;)


Vi livsnytere trenger jo ikke store begivenheter for å finne en anledning til å feire gjør vi vel? Men klart vi feirer det også! ;)
I dag har vi hatt strålende vær her, rene påskestemningen! Litt sur vind, men når man satt i le gikk det fint å sitte litt ute. Jeg rigget meg til på trappen med en bok, cappuccino og godis...


Holder på å lese boken "Granateplene" av Ann & Sue Monk Kid. En langsom bok som er litt tung å lese, men absolutt en bok til ettertanke...

Vinen er egentlig med på bildet bare for å gi dere et vintips. Det var litt tidlig på dagen å ta vin, så det ble bare en pitteliten smak og så tilbake på flasken... ;)


Denne vinen er jeg veldig glad i og det har vært min favoritt i mange år; Lindemans Bin 65. Den er fra Australia og koster 115 kroner og finnes i alle polutsalg.


Sol og hvitvin... Mmmmm...;)
Med den nye kaffemaskinen Dolce Gusto som jeg fikk av mannen min til jul, lager jeg kjapt en cappuccino... Jeg bruker gjerne GG koppen min som er kjøpt hos Drømmeverden Gårdsbutikk


Velkommen til nye følgere!
Jeg synes det er veldig stas at dere vil følge meg videre ;)

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger fra dere, både når det gjelder Sanselig Sommer og innlegget mitt angående kjøp av mer lagringsplass til bloggen. Jeg blir like glad hver gang jeg kommer inn her og ser at noen har lagt igjen spor, enten i form av å bli følger eller med en liten hilsen. Det er så utrolig fint å få respons når en legger ut innlegg ;)

Jeg håper at DU også har kost deg og hatt en fin dag! ;)


I går da jeg kom hjem fra en runde med handling og legebesøk sto det en blomsterpakke hjemme og ventet på meg... Snakk om LYKKE da gitt!
Min alltid så snille og omtenksomme venninne hadde kjøpt denne søte blomsterpotten med en rosa ildtopp i til meg. Potten er i samme stil som en annen jeg har fått av henne. Synes den var kjempesøt, tusen takk!

Mamma kom innom og spiste litt formiddagsmat med meg og det var også koselig. Som noen av dere kanskje har fått med dere har jeg slitt litt med formen og til tider vært litt småfrustrert. Nå håper jeg det snart ordner seg og går rette veien. Jeg kan velge å være sur og nedfor eller jeg kan være en positiv optimist. Jeg vil selvfølgelig være det siste og vil fortsette å jobbe videre med det... Da jeg startet bloggen min laget jeg meg et livsmotto (du finner det på høyre side)...

"Jeg ønsker å være bekymringsløs, fri og glad. Alltid! Det er et mål jeg stadig jobber mot. Livet er til for å nytes. Jeg VIL være en livsnyter, midt oppe i hverdagens kjas og mas"

Det må jeg huske, også på grå hverdager.... ;)



Det er en utrolig god følelse å vite at man er omgitt av mennesker som bryr seg og jeg er veldig heldig der.  Stadig tikker det inn meldinger fra venninner som tenker på meg og som lurer på hvordan det står til. Jeg har en snill familie som også bryr seg og er der for meg. I tillegg føler jeg at jeg har fått mange venner her i blogglandia som oppmuntrer til videre blogging og gir positive tilbakemeldinger.

Til sammen gir alt dette stor LYKKEFØLELSE!


Lykkelig er noe du velger å være ved å se det du har!

Ikke alltid så lett, men det er fint å bli minnet på det ;)

Bilde i bloggrollen
Tusen takk til Line som delte løsningen for å få frem bilde i bloggrollen igjen. Dersom du har problemer med det, så klikk deg inn på bloggen hennes. Der finner du oppskrift på hva du må gjøre. Det funket hos meg, så nå kommer bilde med i bloggrollen igjen ;) Supert Line!

Vi skal ha familielag for bursdagsgutten vår i morgen, det blir koselig ;)
Jeg ønsker alle som er innom en strålende helg videre!


Klem fra Gry