torsdag 10. mars 2011

Oppe av dvalen...


Pellisene er kommet opp av vinterdvalen!
Tusen takk for tips og tilbakemeldinger i det forrige innlegget mitt! Så kjekt, hjelpen var der med en gang!;)  Det var til stor nytte, spesielt tipset om å sjekke ut Moseplassen 

Det var litt pussig, for samme dag hadde NIB lagt ut en video av Anne fra Moseplassen hvor hun toppet og plantet om Pelargonier. Jeg var ikke klar over det da jeg laget innlegget mitt, men det passet jo perfekt!
Jeg så på videoen i dag før jeg begynte å toppe (beskjære)...


Er veldig usikker på om jeg har gjort det riktig, men det er i alle fall et forsøk verdt og det blir spennende å se hvordan de "oppfører" seg fremover...


Ønsker jo at de skal bli enda kraftigere og finere enn de var i fjor ;)


Tre av de jeg satte til overvintring har overlevd så langt. Et par stykker måtte jeg kaste, de var helt tørket inn. Det var mye tørre blader og kvister på disse også siden jeg satte de ned mens de var i full blomst, så det ble mye å fjerne før jeg kunne toppe dem. Slik ser de ut nå.
Jeg får sette dem lyst, gi dem litt vann & kjærlighet og håpe på det beste ;)


Dette er blomsterprakt fra fjorårets hage...