lørdag 12. mars 2011

Livet i perspektiv...

Jeg sitter her med en deilig kaffekopp, god og mett etter en lang frokost med mine kjære.
Og tenker... Så heldig JEG er, så heldige VI er!
I går hadde jeg en fin fredag. Det tikket inn hyggelige hilsner her fra dere på bloggen, jeg gikk en god tur med en venninne i solen, var på koselig kaffebesøk hos en annen venninne, fredagskos med familien...
;)


Katastrofen som skjedde i Japan i går har fått meg til å tenke... Til å se livet i perspektiv...

Jeg ble bekymret i går da jeg hørte om tsunamien. En nær venninne av meg har vært på rundreise i områder i nærheten noen uker nå og jeg hadde ikke helt oversikten over hvor de befant seg. Ble litt urolig og sendte henne en melding i går kveld. I dag morges fikk jeg melding fra henne om at de hadde landet på Gardermoen i går kveld og at de ikke var blitt berørt av det tragiske som har hendt. Utrolig godt å høre!
Når en ser bildene som ruller over skjermen fra de rammede områdene er det bare så uvirkelig!

Og her sitter jeg og lengter etter våren... 
Jeg kjenner takknemlighet for at vi som bor her i nord har det så godt. Selvfølgelig er det mange som har det vondt her også, som er syke og har tunge dager. Varme tanker går til dem og til alle de som nå opplever sine værste dager noensinne..


Gå videre...
Livet er ikke slik du trodde -
var ikke slik
blir ikke slik

Livet er muligheten til å gå videre
til å se at du bare kan favne en liten bit
for så å åpne ditt sinn for nye biter
som blir nye muligheter
gleder
sorger

For livet er ikke noe som var -
livet skapes i øyeblikket

og øyeblikket er ditt -
om du vil

Mons Leidvin Takle

Nyt dagene til fulle kjære venner!
Det er LØRDAG, her skinner solen og det drypper fra taket...
Takk!

For deg som elsker blomster, ta en titt inn til Maleviks Rosenträdgård 
Hos Håkan er det Saturday Show Off Spring Special og her finner du de vakreste blomster ;)

Varm klem fra Gry